basket
Dodaj swoje ulubione obiekty, aby je wygodnie przeglądać
Znajdź obiekt

Kryteria oceny obiektów

Kryteria dla hotelu ubiegającego się o certyfikat

HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE

15. Edycja 2023/2024

 

Pokój Hotelowy (Tak/Nie)

  • Łóżeczko z materacem dla małego dziecka
  • Pościel w łóżeczku dla małego dziecka
  • Czajnik do zagotowania wody
  • Nawilżacz powietrza
  • Ekologiczne naczynia i sztućce dla dzieci
  • Zabezpieczenia kontaktów
  • Przewijak dla małych dzieci
  • Zabezpieczenie okien i drzwi balkonowych przed otwarciem przez dzieci
  • Pisemna informacja o udogodnieniach dla dzieci, ważnych telefonach do lekarza, apteki i itp., pierwszej pomocy medycznej, atrakcjach dla dzieci w obiekcie

 

Łazienka Hotelowa (Tak/Nie)

  • Dodatkowe ręczniki dla dzieci
  • Wanienka do kąpieli dziecka
  • Mata antypoślizgowa pod prysznicem lub w wannie
  • Miska do prania
  • Krzesełko łazienkowe lub podest
  • Nocnik lub nakładka na sedes
  • Pojemnik na brudne pieluchy lub jednorazowe torby

 

Recepcja/Lobby (Tak/Nie)

  • Aktualne telefony do:  najbliższego lekarza pierwszego kontaktu, pediatry,   ginekologa oraz pielęgniarki
  • Aktualny kontakt do najbliższej apteki
  • Publiczna toaleta z przewijakiem dla małych dzieci
  • Apteczka z plastrami, wodą utlenioną, jałowymi gazikami i bandażami oraz solą fizjologiczną w ampułkach
  • Jednorazowy termometr do mierzenia gorączki lub elektroniczny termometr z wymiennymi jednorazowymi końcówkami
  • Miejsce na przechowywanie wózków dziecięcych
  • Możliwość zakupienia w recepcji dań dla małych dzieci i niemowląt lub przygotowania na życzenie
  • Pisemna informacja o udogodnieniach dla rodzin z dziećmi  w tym obiekcie z logo HPR dobrze widoczna

 

Restauracja (Tak/Nie)

  • Krzesełko do karmienia dla dzieci
  • Wydrukowane specjalne menu dla dzieci z informacjami o mniejszych porcjach dla dzieci w niższych cenach
  • W menu dla dzieci do wyboru: ryż, kasza, frytki, ziemniaki
  • W menu dla dzieci do wyboru co najmniej 3 różne surówki lub sałatki
  • Podgrzewacz do butelek lub słoiczków
  • Ekologiczne naczynia i sztućce
  • Jednorazowe śliniaczki dla małych dzieci
  • Oznakowanie w restauracji miejsca z akcesoriami dla dzieci
  • Pisemna informacja z logo HPR o udogodnieniach dla dzieci widoczna w restauracji lub widoczne dla gości i dostępne udogodnienia

 

Rozrywka dla dzieci i młodzieży (Tak/Nie)

  • Możliwość wypożyczenia książek dla dzieci w róznym wieku
  • Możliwość wypożyczenia różnych gier rodzinnych dla dzieci w różnym wieku
  • Zestaw powitalny dla dzieci
  • Kącik zabaw dla dzieci w różnym wieku
  • Kącik z grami komputerowymi (lub konsole) dla młodzieży (jeśli nie ma programów animacyjnych)
  • Programy animacyjne dla dzieci i młodzieży (dla jakiego wieku? I w jakim okresie: cały rok, lato, zima, weekendy, wakacje, ferie, pakiety pobytowe)
  • Plac zabaw dla dzieci na zewnątrz obiektu (nie dotyczy hoteli miejskich) - w tym stan techniczny i bezpieczeństwo placu zabaw

 

Jakość obsługi (Punkty od 0 do 5)

  • Ciepłe, przyjazne powitanie
  • Sprawny meldunek
  • Udzielnie informacji o udogodnieniach dla rodzin z dziećmi w czasie meldunku
  • Zapytanie o specjalne potrzeby rodziny z dzieckiem/dziećmi
  • Poziom czystości w pokoju hotelowym i na terenie obiektu
  • Chęć współpracy obsługi w spełnianiu próśb
  • Szczere, oddane nastawienie personelu
  • Obsługa w restauracji, recepcji, służby pięter i miejscach zabawy
  • Podejście do rodzin z dziećmi
  • Łatwość poruszania się po obiekcie – dobre oznakowanie
  • Przygotowanie personelu oraz poziom animacji i zajęć dla dzieci
  • Informacje o atrakcjach turystycznych w regionie
  • Kreatywne pomysły na spędzenie woolnego czasu w hotelu i okolicy

HPR - ogólnopolski program certyfikacji obiektów hotelowych dla rodzin

Hotel Przyjazny Rodzinie to ogólnopolski program certyfikujący obiekty hotelowe dla rodzin. Celem programu jest weryfikacja, ocena i promocja obiektów hotelowych, tworzących atrakcyjne warunki wypoczynku i pobytu dla rodzin z dziećmi w różnym wieku. Każdy obiekt, który spełnia nasze kryteria otrzymuje certyfikat, który jest rekomendacją dla rodziców, aby mieli pewność, że to miejsce jest sprawdzone.

Hasło programu: "Filozofia gościnności dla wyjątkowych gości."

W ciągu 14 lat oceniliśmy i przyznaliśmy certyfikaty ponad 815 obiektom hotelowym. Przejechaliśmy 547.074 km w tym czasie, aby dotrzeć do audytowanych hoteli, które ocenia ponad 50 osób z Kapituły HPR.

Obecnie trwa już 15. edycja 2023/2024.

Organizator – Etirez Violetta Hamerska