Kryteria dla hotelu ubiegającego się o certyfikat
HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
15. Edycja 2023/2024
Pokój Hotelowy (Tak/Nie)
- Łóżeczko z materacem dla małego dziecka
- Pościel w łóżeczku dla małego dziecka
- Czajnik do zagotowania wody
- Nawilżacz powietrza
- Ekologiczne naczynia i sztućce dla dzieci
- Zabezpieczenia kontaktów
- Przewijak dla małych dzieci
- Zabezpieczenie okien i drzwi balkonowych przed otwarciem przez dzieci
- Pisemna informacja o udogodnieniach dla dzieci, ważnych telefonach do lekarza, apteki i itp., pierwszej pomocy medycznej, atrakcjach dla dzieci w obiekcie
Łazienka Hotelowa (Tak/Nie)
- Dodatkowe ręczniki dla dzieci
- Wanienka do kąpieli dziecka
- Mata antypoślizgowa pod prysznicem lub w wannie
- Miska do prania
- Krzesełko łazienkowe lub podest
- Nocnik lub nakładka na sedes
- Pojemnik na brudne pieluchy lub jednorazowe torby
Recepcja/Lobby (Tak/Nie)
- Aktualne telefony do: najbliższego lekarza pierwszego kontaktu, pediatry, ginekologa oraz pielęgniarki
- Aktualny kontakt do najbliższej apteki
- Publiczna toaleta z przewijakiem dla małych dzieci
- Apteczka z plastrami, wodą utlenioną, jałowymi gazikami i bandażami oraz solą fizjologiczną w ampułkach
- Jednorazowy termometr do mierzenia gorączki lub elektroniczny termometr z wymiennymi jednorazowymi końcówkami
- Miejsce na przechowywanie wózków dziecięcych
- Możliwość zakupienia w recepcji dań dla małych dzieci i niemowląt lub przygotowania na życzenie
- Pisemna informacja o udogodnieniach dla rodzin z dziećmi w tym obiekcie z logo HPR dobrze widoczna
Restauracja (Tak/Nie)
- Krzesełko do karmienia dla dzieci
- Wydrukowane specjalne menu dla dzieci z informacjami o mniejszych porcjach dla dzieci w niższych cenach
- W menu dla dzieci do wyboru: ryż, kasza, frytki, ziemniaki
- W menu dla dzieci do wyboru co najmniej 3 różne surówki lub sałatki
- Podgrzewacz do butelek lub słoiczków
- Ekologiczne naczynia i sztućce
- Jednorazowe śliniaczki dla małych dzieci
- Oznakowanie w restauracji miejsca z akcesoriami dla dzieci
- Pisemna informacja z logo HPR o udogodnieniach dla dzieci widoczna w restauracji lub widoczne dla gości i dostępne udogodnienia
Rozrywka dla dzieci i młodzieży (Tak/Nie)
- Możliwość wypożyczenia książek dla dzieci w róznym wieku
- Możliwość wypożyczenia różnych gier rodzinnych dla dzieci w różnym wieku
- Zestaw powitalny dla dzieci
- Kącik zabaw dla dzieci w różnym wieku
- Kącik z grami komputerowymi (lub konsole) dla młodzieży (jeśli nie ma programów animacyjnych)
- Programy animacyjne dla dzieci i młodzieży (dla jakiego wieku? I w jakim okresie: cały rok, lato, zima, weekendy, wakacje, ferie, pakiety pobytowe)
- Plac zabaw dla dzieci na zewnątrz obiektu (nie dotyczy hoteli miejskich) - w tym stan techniczny i bezpieczeństwo placu zabaw
Jakość obsługi (Punkty od 0 do 5)
- Ciepłe, przyjazne powitanie
- Sprawny meldunek
- Udzielnie informacji o udogodnieniach dla rodzin z dziećmi w czasie meldunku
- Zapytanie o specjalne potrzeby rodziny z dzieckiem/dziećmi
- Poziom czystości w pokoju hotelowym i na terenie obiektu
- Chęć współpracy obsługi w spełnianiu próśb
- Szczere, oddane nastawienie personelu
- Obsługa w restauracji, recepcji, służby pięter i miejscach zabawy
- Podejście do rodzin z dziećmi
- Łatwość poruszania się po obiekcie – dobre oznakowanie
- Przygotowanie personelu oraz poziom animacji i zajęć dla dzieci
- Informacje o atrakcjach turystycznych w regionie
- Kreatywne pomysły na spędzenie woolnego czasu w hotelu i okolicy